Digitale logboek

Wilt u 24/7 inzicht hebben in de conditie van uw brandbeveiliging? Wilt u weten wanneer er controles zijn geweest of wanneer onderhoudswerkzaamheden op de planning staan? Wanneer u een digitaal logboek bij FireSpec laat opstellen krijgt u een actueel overzicht, dat u altijd en overal kunt aantonen bij brandweer- of inspectiediensten. Als gebouweigenaar bent u immers verplicht om de brandveiligheid te waarborgen. Het bijhouden van een logboek is hier een cruciaal onderdeel van. Neem vandaag nog contact met ons op en onze monteur zal snel langskomen voor een eerste inventarisatie.

Vraag direct een offerte op maat aan

Meer informatie over onze diensten?

Neem contact op
Processed with VSCO

Wat is het digitale logboek?

Onze monteurs verzamelen gegevens tijdens een brandveiligheidsinspectie. Deze gegevens worden digitaal geïntegreerd in bouwtekeningen, sparingslijsten en fotomappen, wat leidt tot een volledige projectadministratie. Deze documentatie wordt aan u overhandigd op een projectgebonden Cloud Server samen met het officiële garantiecertificaat. Dit digitale logboek vindt u onder de naam 'Dossier Bouwkundige Brandpreventie'. In het digitale logboek vindt u onder andere:

  • Foto’s van de uitgevoerde werkzaamheden/ getroffen maatregelen
  • Sparingslijsten met de betreffende foto’s gekoppeld aan de bouwtekeningen
  • De benodigde certificaten
  • Testrapporten en classificatiedocumenten
  • Garantieverklaringen
  • Installatie-, onderhouds- en inspectiedata

 

Eerste inventarisatie brandveiligheid

Bij een eerste inventarisatie zal onze monteur de brandscheidingen, zoals de brandwerende afdichtingen, controleren en in kaart brengen. In uw digitale logboek krijgt u toegang tot deze plattegronden, waarbij zichtbaar is gemaakt waar de gebreken zich bevinden (rode punten) en bevonden (groene punten). U kunt ook nog op deze puntjes klikken, waarna u meer informatie ontvangt over wat het gebrek is/was. Ook vindt u er voor en na foto’s bij herstelde gebreken. Zo weet u precies wat er is gebeurd, op welke plek en wanneer dit is gedaan.

 

brandbeveiliging tablet
Firespec

Belang van een digitaal logboek

Met een digitaal logboek voorkomt u dat u uw logboek beschadigt of kwijtraakt met als gevolg dat u schade niet vergoed krijgt. De verzekeraar wenst immers inzicht te krijgen in het logboek, voordat hij schadevergoedingen uitkeert. Bovendien kunt u overal en wanneer u maar uw logboek nakijken, zolang u een functionerende internetverbinding tot uw beschikking heeft. Bovendien vindt er met een logboek een betere registratie en documentatie plaats. U ziet er in een oogopslag bijvoorbeeld de geschiedenis van het onderhoud aan uw brandbeveiliging en de brandveiligheidsinspecties. Verder biedt een digitaal logboek de volgende voordelen:

  • Digitale waarschuwingen, wanneer de tijd voor onderhoud of een inspectie daar is of wanneer er een afwijking gezien is.
  • Beter beveiligd, want er zijn meer veiligheidsopties beschikbaar tegen ongeautoriseerde toegang.
  • Minder papierwerk wat leidt tot een efficiënter systeem en besparing van kosten.
  • Actueler inzicht, waardoor problemen tijdig gedetecteerd kunnen worden.
  • U voldoet op een effectieve wijze aan de wet.

 

Een digitaal logboek van uw specialist

Uw digitale logboek kunt u bij FireSpec laten opstellen. Waarom? Omdat wij ten eerste dé specialist op het gebied van brandveiligheid zijn. Wij verzorgen de veiligheid van uw kantoorpand of gebouw van A tot Z. Met onze jarenlange ervaring nemen wij u alle zorg uit handen. We kunnen u bovendien op het gebied van brandveiligheid een all-in oplossing bieden met onze diversiteit aan diensten. Van brandveiligheidsinspecties tot het aanbrengen van brandwerende betimmeringen; wij staan voor u klaar. Samen met u zorgen we ervoor dat we uw digitale logboek up-to-date houden. En nog belangrijker; dat uw brandveiligheid bijgehouden blijft! Neem nu snel contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken en een afspraak bij ons onderhoudsbedrijf te maken.